DJ_Mad_Dog_and_Tha_Playah_-_Embrace_The_Fire-(DOG047)-WEB-2019-MMS_INT

06
Feb 2019
12:42
46
320 kbps
7 mb
admin
WebHardcoreDogfight
Average: 7.4 (34 votes)

NFO
...the age of wisdom
    ...     ..      ..         ...     ..      ..            ...         
  x*8888x.:*8888: -"888:     x*8888x.:*8888: -"888:      .x888888hx    : 
 X   48888X `8888H  8888    X   48888X `8888H  8888     d88888888888hxx  
X8x.  8888X  8888X  !888>  X8x.  8888X  8888X  !888>   8" ... `"*8888%`  
X8888 X8888  88888   "*8%- X8888 X8888  88888   "*8%- !  "   ` .xnxx.    
'*888!X8888> X8888  xH8>   '*888!X8888> X8888  xH8>   X X   .H8888888%:  
  `?8 `8888  X888X X888>     `?8 `8888  X888X X888>   X 'hn8888888*"   > 
  -^  '888"  X888  8888>     -^  '888"  X888  8888>   X: `*88888%`     ! 
   dx '88~x. !88~  8888>      dx '88~x. !88~  8888>   '8h.. ``     ..x8> 
 .8888Xf.888x:!    X888X.:  .8888Xf.888x:!    X888X.:  `88888888888888f  
:""888":~"888"     `888*"  :""888":~"888"     `888*"    '%8888888888*"   
    "~'    "~        ""        "~'    "~        ""         ^"****""`     
                                                                 MMXVII
...Moniti Meliora Sequamur presents:

DJ_Mad_Dog_and_Tha_Playah_-_Embrace_The_Fire-(DOG047)-WEB-2019-MMS                                                                

________________________[ = Release Info = ]____________________________

PERFORMER--=]-: DJ Mad Dog & Tha Playah                                                 
TITLE------=]-: Embrace The Fire                                                  
LABEL------=]-: Dogfight                                                
CAT. NR----=]-: DOG047                                                  
GENRE------=]-: Hardcore                                                  
TRACKCOUNT-=]-: 01                                                     
DATE-------=]-: Feb-06-2019                                                  
QUALITY----=]-: LAME - 320 Kbps - 44,1 Khz - Joint-Stereo
SOURCE-----=]-: WEB                                                 
LINK-------=]-: https://play.google.com

___________________[ = Some Words From The Crew = ]_____________________

Be secure... Ad Infinitum !

__________________________[ = Tracklist = ]_____________________________

01  DJ Mad Dog & Tha Playah - Embrace The Fire [03:26]

Totals:
____________________
Playtime : 03:26 Min
Size     : 7.9 MB

__________________________[ = Final Words = ]___________________________

                     We salute the following groups:
             -=gEm=- -=wAx=- -=1KING=- -=TSP=- -=QMI=- -=hM=-

                              In Memoriam
        -=SQ=- -=HB=- -=TGX=- -=KTMP3=- -=UKHx=- -=POW=- -=DOC=-

_____________________[ = Moniti Meliora Sequamur = ]____________________

...From The Ashes We Rise

Download links

Report invalid link

CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
u
7
y
x
S
b
Enter the code without spaces and pay attention to upper/lower case.

Comments ( 46 )
#1

extraordinaire track!,10/10

#2

Hahahahaha. Some of the crap people consider extraordinaire, its no wonder the scene is on its knees.

#3

So tell us...If this is not extraordinaire, what is extraordinaire for you?
Let us smile.

#4

Scene is on its knees ?! WTF are U talkin' about ? Stop posting bullshit just 2 get some attention. What a troll

#5

That's just a boy who is far far away from anything which could be slightly considered as scene, be it hardcore music or mp3 releases.

#6

Go listen to DJ Producer - Positive Outlook (Dolphin Revision) That is extraordinaire, it literally makes a mockery of this and any track mad dog or any Dutch or Italian shitty artist has ever made. It is so far beyond anything this guy can produce its not even funny. This is shitty 90s hardcore with a crappy synth pattern.

#7

not everybody has the same thoughs as you

#8

Dude, u are talking about industrial core on a Gabber sound ? If you dont know what you listen just leave this page and let this sound to the guys who like this

#9

+1

#10

You can stuck that DJ Producer - Positive Outlook (Dolphin Revision) track up your ass motherfucker. Just heard it and it's the biggest bullshit ever. That piece of shit sounds like some drum and bass bullshit, not even hardcore. DO NOT even compared Tha Playah and Mad Dog with this fucking lose DJ Producer, LMFAO you fucking loser

#11

You are an absolute embarassment...loser DJ Producer ...hahaha best DJ and one of the best Producer in hardcore, the only Producer in Hardcore Computer Music magazine ever had a masterclass with. Hardcore scene is full of fucking clueless retards. Mad Dog is fucking shite.

#12

All opinions, some will think DJ Producer is shit, some will say Mad Dog is shit, some will love both, opinions.

#13

C'mon dude, you are talking about 2 diiferent sports, like football and soccer.
Stop dissing "players" that you are not able to understand.

#14

DJ Producer makes some kind of drum n bass or some shit, that's not hardcore. He tries to be some fuckin Andy Warhol or some other fancy art fag with his music but its just shit that nobody even gives a fuck about

#15

Producer? Go home. are you talking about that last shitty wannabe crossbreed overhyped album, when Crossbreed died he decided to make smth like wannabe crossbreed, this is shit same like Dolphin album, even The Clamps or Triamer/Nagato did dnb/crossbreed albums better.

#16

Too bad most people cant tell the difference between taste and quality. You can hate music even though the quality is flawless. I guess both DJ Producer and tha playah/Mad dog produce good music quality wise, if its not you taste thats a different story. But most people just say:"i dont like that, it must be the worst producer ever"

#17

How about you listen to what you like and stop putting energy into hating, makes life so much easier.

#18

That remix fucking sucks compared to the original! What did Dolphin do to it that makes it special? sucked all of the energy out of producers masterpeice

#19

preview version

#20

Is this "extended" ? On various compilations, including Dogfight Hardcore Vol. III they got the ~3 min edit?

#21

if it is then it's pathetic, LOL. Yes, you're right, on Dogfight Hardcore Vol. III from 2018 this track is 3:03 and in this release it's 3:26, LOL

#22

Welcome to 2019..

#23

For some reason
''Dead By April - Stronger (The Empire Hardcore Re-Built)'' went under the radar
totally the best track out there at the moment

#24

Cool i thought everybody here hated The Empire. Granted some of his earlier stuff is not that impressive but newer stuff is ok.

#25

God's Justice is a masterpiece what are you talking about ?

#26

Fuck all those game of thrones knight tracks that sound alike

#27

Welcome on 1gabba, where most people hate on free illegal downloaded music to complain that everything is shit,
while producers are working their asses off to deliver music you aren't even going to pay for.
Go ahead, give me one single good track lol that you won't complain about
(morons like you usually go with shit uptempo productions with variation on a single kick for 5 minutes with no quality of production whatsoever).
Go fuck yourselves and go back to dancing alone on your LSD, you tool

#28

well I like seeing what people think of the latest releases, it's better than you ALWAYS just whinging about people whinging, when it is YOU who offers nothing in every one of your posts, you just attack everyone for having an opinion.... What are you, 4 years old? I literally picture a baby in a diaper spitting his dummy out crying while shitting in his diaper like "WWAAAAAAAH, stop picking on mainstream hardcore you big poo poo head meanieseanies! WAAAAAAAAAAH"

#29

LSD... see? Moron can't even tell where I was complaining previously. Welcome on 1gabba.

#30

Who cares if they work there asses off if it's a shit product in the end? Should we just throw money at them because they sat at a PC for 10 hours?
The 2 dumbest things you always say are "producers work really hard to make these tracks so you should all pay money for it even if its shit and stop having those pesky opinions" and "It's ok to sell out and try and cash in on popular styles for money even if you abandon what you beleive in because producers have to make money" Not in those words, but you say those 2 things at least twice a week. People like you are EXACTLY why hardcore is weak as piss at the moment. Your a scene-killing triggered millenial, and we are all laughing at your stupid faggotry. Faggot.

#31

People will also complain about artists like Ophidian who's been delivering solid tracks from different flavors every time.
Understand the point first, before arguing. Still a better thinking than ''Beleura'' who's honestly a total tool.

#32

So who complains about ophidian? NO-one? yes, thats right. Wrong again, get your diaper rash looked at, I think it is effecting your brain. How can anyone understand your point, when youve never made one?

#33
Beleura wrote:

Wrong again, get your diaper rash looked at, I think it is effecting your brain.

lol something actually made me think you were actually proud of you for writing that diaper joke.
Judging by the amount of time you take to reply big paragraphs to everybody around here, I bet this can last forever. I'm out

#34

It's you who is the triggered millenial, kiddie and who people are laughing about. Bad luck.

#35

You serious?? That track is boring formulaic trash, totally forgettable. Stale kick, stale synth, boring as fuck melody, safe and uninventive track structure... WTF makes this "totally the best track out there at the moment?"

#36

For me, this is the best track cause it has that millennium flavour that is missing in nowadays Hardcore but with a 2019 twist.
There's an idea in this track and reserch in samples, it's going against what is nowadays Hardcore (N-Vitral,Partyraiser,Sefa,Dr.Peacock).
It's a real tune made by 2 real producers...is not a joke like 90% of that trash is out there.

#37

But if it came out in the millenium hardcore era... it wouldn't even stand out as a good track. Kinda like Stormtrooper with his Rave Muzik label, sure it captures the nostalgia feels of bouncy-rave from the 90's, even uses all the sounds with a nice modern touch, but every track lacks imagination or originality. Need to make a track interesting, not just capture the feels of a bygone era! I would to see a mainstream hardcore producer with the balls to make some proper-nasty type millenium mainstream - D-Passion - Fuck the free world, or Dr.Z-Vago and outblast - Seiko Groupie level NASTY is what is needed! That also answers the earlier posts asking for good examples of fokking hard mainstream... I'm sure someone will comment how those tracks are shit or whatever.... But if you had of been in the MOSHPIT (NOT Dancefloor) in Utrecht or Groningen when these tracks were first came out and being played on massive parties, you would know what hardcore is... Fists flying fucking everywhere, near full-blown riot style.

#38

There's always the same clown bashing mainstream while bragging and boasting about the shit he listens to that i guess he thinks is "super underground totally not trendy hipster fag shit like you guys listen to" give us a fuckin break..

#39

Haha, how can mainstream be 'super underground?' you need your diaper changed again? Your not even capable of commenting about those tracks vs newer mainstream? Do you need mommy to pick up your dummy for you? How about mentioning ONE modern track that has the energy and brutality of those tracks I mentioned? Or can you literally ONLY abuse people without actually debating anything?

#40

Lets just all agree that Mad Dog, Angerfist, Anime, Peacock etc are all just garbage eh? Like you have either got to be 14 or younger or a complete retard to think this is good music. It caters for the people with zero attention spans, very low IQ and easily influenced. Its basically the Justin Bieber and 1 Direction of hardcore.

0/10

#41

That's your opinion and i can respect dat

#42

So.... is everyone embracing the fire?
Ya'll need to chill.
Lets pop a pill.

#43

Yes, Goy! Pop a pill they are completely safe!

#44

Extended mix please!!

#45

Nope..you have tu buy it.

#46

Jeeesh. What is 1gabba toxic...

If you don't like this song then why can't you just move on...

"I hear often that producer x is better than this shit" however "this shit" is selling well.

Not everything has to be something you like?

Post new comment

Dont ask for zippy. All reuploads/requests here: http://xprm.net Avoid abusive language. Write in English if you wanna get answers. Advertising & spam is not allowed.
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
C
8
a
w
D
S
Enter the code without spaces and pay attention to upper/lower case.